>
20 Şubat 2015 Cuma

İNCİRLİ RULO PASTA

  
                                            İNCİRLİ RULO PASTA 

                      İncirin kurusunuda yaşınıda çok sevdiğimi incirli karamelli kek tarifimi verirken 
            söylemiştim :) tabii hal böyle olunca incirli tariflerimin devam edeceğini sizlerde tahmin
            etmişsinizdir.İncir mevsimi geçmeden yetişip aldığım incirleri kış geldiğinde yeriz diye
            reçel yapmıştım,daha kışın ortasına gelmeden tükettik, neyseki resimlemiştim onuda siz
            lerle inşallah paylaşacağım.Çünkü incir reçelini denemeyenleriniz varsa mutlaka yapmalı
            ve bu muhteşem lezzeti tatmalı diye düşünüyorum.
                     Bugün sizinle paylaşacağım incirli tarifim İNCİRLİ RULO PASTA olacak.Beğene-
            ceğinizi umuyorum.Yapıp deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin diyorum.
           
                   MALZEMELER
  • 150gr tereyağı
  • 1 yumurta 
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3.5 su bardağı un
               İÇ MALZEME
  • 9-10 adet minik doğranmış kuru incir
  • 1 kahve fincanı su
  • 1 çay bardağı toz şeker
      İç malzeme beraberce suyunu çekene kadar ocakta pişirilir.ılınınca 1 su bardağı ceviz içi
      ilave edilerek hazır hale getirilir.
      
        YAPILIŞI
  •  Tüm malzemeler katılarak hamur yoğurulur,streçlenerek dolapta 15 dk dinlendirilir.
  •  Tezgaha un serpilerek hamur 1cm kalınlığında dikdörtgen olarak açılır. 
  •  Soğumuş olan iç harç hamurun üzerine iyice yayılarak rulo şeklinde sarılır.
  •  Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirilerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri                   hafif pembeleşene kadar pişirilir.
  •  Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri elenir.Dilimlenerek servis yapılır.                                                                                                                                        Afiyet şifa olsun




.



2 yorum:

  1. Cevizli tatlılar kurabiyeler nefis oluyor.Ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. İncirli ve cevizli demek istemiştim :)

    YanıtlaSil