>
29 Aralık 2015 Salı

KURABİYE CANAVARI CUPCAKE

                              KURABİYE CANAVARI CUPCAKE

Bu kurabiye canavarına bayılıyorum çok şirinler değilmi ,bir doğum günü siparişimdi ve hazırlarken de büyük zevkle hazırlamıştım.Çocuklarında çok hoşuna gidiyor sizlerde yapmak isterseniz diye tarifini sizlerle paylaşmak istedim.Mecburen bir iki damla gıda boyası kullanmak gerekiyor,biliyorum çok sağlıklı birşey değil ama zaten sık kullanılan birşey olmadığı için büyük sorun teşkil etmiyor ama eğer yinede kullanmak istemezseniz sade beyaz ve kakaoya bulanmış esmer kurabiye canavarlarıda yapabilirsiniz.Maviyi nasıl elde edersiniz bilmiyorum ama kırmızıyı vişne suyundanda elde edebiliriz diye düşünüyorum.
Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin diyorum ve bu şirin  şeylerin tarifine geçiyorum.

     KURABİYE CANAVARININ MALZEMELERİ   
                                                                                    25-30 adet için
. 5 yumurta
. 1.5 su bardağı  şeker
. 1.5 çay bardağı sıvıyağ 
. 1 çay bardaģı sıcak su 
. 1.5 su bardağı süt
. 500 gr un               
.1.5 paket kabartma tozu
.2 paket vanilya
Süsü için 
100-150 gr kadar hindistan cevizli
Mavi ve Kırmızı gıda boyası 
2paket kremşanti
1.5 şu bardağı soģuk süt

YAPILIŞI
.Öncelikle yumurta ve şekeri mikserle guzelce çırpalım.dİğer tüm malzemeleri de sırasıyla ekleyerek çırpalım ve kek hamurumuzu hazırlayalım.
.kek kalıplarımıza yarıdan biraz daha fazla,olacak şekilde hamurumuzu paylaştıralım.Benim muffin kalıplarım resimdeki gibi pileli pileli olanlardandı ve biraz genişçeydi o yüzden 25 adet oldu siz daha küçük muffin kalıbı kullanırsanız daha fazla çıkacaktır.
.Tepsiye dizdiğiniz kekleri 180 derece fırında yaklaşık yarım saat pişirelim.


. Keklerimiz pişerken kremşantiyi çırpalım ve dolapta bekletelim. 
. Keklerimizi pişirip soğuttuktan sonra kurabiye canavarına dönüştürmeye başlayabiliriz :)
. Hindistan cevizini iki ayrı torbaya alalım ve birine  iki damla kırmızı gıda boyası diğerine   yine iki damla mavi gıda boyası damlatalım torbayı sallayarak iyice karışmalarını,renklenmelerini sağlayalım.
. Keklerimizin üzerine önce krem şanti sürelim ve renklendirdiğimiz hindistan cevizine her tarafını batıralım.Bu aşamadan sonra kurabiye canavarımızın ağzını oluşturmak için bıçakla ortasından ağız olacak kadar keselim ve ağzına bir kurabiye yerleştirelim.Ben damla çikolatalı Hanımeller kurabiyesi kullandım siz kurabiyeleride kendiniz yapabilirsiniz.Tercih sizin
.Sıra geldi kurabiyelerimize göz yapmaya onun içinde sıkma torbasında doldurduğumuz kremşantiyi göz olacak şekilde kurabiyemizin iki tarafinada sıkarak ortasına damla çikolata batıralım ve kurabiyemizin son şeklini almasını sağlayalım.
. Diğer tüm kurabiyelerimize de aynı işlemleri yaparak bitirelim tepsimize dizelim.Eveet artık servis için hazırlar afiyet olsun.




5 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok şahane görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar sevimli bu cupcakeler.. Oğlum bayılır bunlara..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,evet eminim çok sevecektir oğlunuz :) çocuklar bayılıyorlar bunlara.

      Sil
  3. daha evvel farklı yaptığım bir tariftir severim çocuklar bayılır eline sağlık canım
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil