>
23 Ekim 2015 Cuma

HAŞHAŞLI CEVİZLİ EKMEK ÇÖREK


                       HAŞHAŞLI CEVİZLİ EKMEK ÇÖREK 

  Merhaba değerli sayfa dostlarım,bazen annem beni mutfak işleri için mi doğurmuş diye düşünüyorum :) yine bugün çıkamadım mutfaktan,arada  eşime seslenirim ben bugün mutfak işini ancak bitiricem sen diğer odalara birini tut diye :)
Şaka tabii severek yapıyorum Rabbimin  verdiģi nimetleri yine Onun verdiği yetenekle (mütevazı olamıycam :) ) harika lezzetlere dönüştürmek ve sizlerle paylaşmak keyifli...
   Bugünde ekmek ve çörek arası bir lezzet olan haşhaşlı cevizli ekmek çörek yaptım (tahmin ettiğiniz gibi adını ben koydum).
Genellikle ekmeğimide kendim yaparım,arada böyle ekmek çörek arası tatlarla değişiklik yapmak güzel oluyor.Özellikle kahvaltı için ve ikindi atıştırmalığı için harika bir alternatif,zaten bizim evde haşhaş ve ceviz ikilisi çok sevilir.Dolayısıyla sizlere de rahatlıkla tavsiye ediyor,cevizli ekmek cöreğimi mutlaka denemelisiniz diyorum. Şeklini başka tariflerinizede uygulayabilir damak zevkinize uygun başka tatlarlada yapabilirsiniz.Evet tarif geliyor ..

Malzemeler
1 su bardağı süt 
1 su bardaģı su
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket insant kuru maya
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2 silme yemek kaşığı şeker
Aldığı kadar un 
1 yumurta sarısı üzerine sürmek için 
1su bardağı ceviz içi
3 yemek kaşığı haşhaş 
2 yemek kaşığı tereyağ 

YAPILIŞI

Öncelikle süt ,su ,sıvıyağ,maya,şeker,tuz yoğurma kabına alınarak karıştırılır.
Ceviz ve haşhaşda eklenerek karışmaları sağlanır.
Daha sonra un yavaş yavaş ilave edilerek kulak memesi yumuşaklığından biraz daha sert olacak kıvamda bir hamur yoğrulur.
Mayalanması için üzeri örtülerek 35_40 dk bekletilir.
Oda sıcaklığında yumuşamış 2 yemek kaşığı tereyağı karıştırılarak hamur tekrar yoğurulur,bu işlem ekmek çörek arası kıvamı yakalamak için yapılır.
Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparılır,yuvarlak şekilde elle açılıp rulo yapılarak boyuna dik olarak kelepçeli yuvarlak kalıba sıra sıra dizilir.
Üzerlerine 20 dk da tepsi mayası için bekletilip üzerlerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında  pişirilir.
Çay,zeytin,peynir,domates eşliğinde afiyetle yenilir...
Afiyet şifa olsun.....

2 yorum:

  1. Ellerine Sağlık Nefis görünüyor
    Haşhaşlı Çörek, börek, poğaça hiç farketmez çok severim
    ( yaseminlemutfakta.blogspot.com)

    YanıtlaSil
  2. Gülay hanımcım çok hoş bir sunum olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil