>
5 Nisan 2014 Cumartesi

EVDE YOĞURT YAPIMI


                                              EVDE YOĞURT YAPIMI 


          Evde kendi  hazırladığım tamamen  kotrolümde olan yiyecekleri tüketirken ayrı bir 
          mutlluluk duyuyorum.İçinde hiç bir katkı maddesinin bulunmadığı sağlıklı yiyecekler
          hazırlamak ve sevdiklerime gönül rahatlığı ile ikram etmek huzur veriyor.Uzun zamandır
          yoğurdu da evde yapıyorum ve hep aynı kıvamda nefis oluyor.Tabii kıvamının püf noktaları
          var,sizlerde evde yoğurdunuzu kendiniz yapmak istiyorsanız işte evde yoğurt yapmanın püf 
          noktaları ;
          
             EV YOĞURDU
    
             MALZEMELER
          2 kg süt
          2-3 yemek kaşığı yoğurt

         HAZIRLANIŞI
     
          Sütü kaynattıktan sonra biraz bekletelim,sıcaklığı parmağımızın dayanacağı kıvama gelmeli
          ama parmağımız ısırır gibi :) sıcağa yakın olmalı,
          maya için kullanacağımız yoğurt sulu olmamalı mümkünse kese yoğurdu değilse katı kısmından
          olmalı,yoğurdu kasede biraz süt ile karıştırıp sütümüzün içine dökelim ve iyice sütle buluşması
          için kaşıkla karıştıralım.
          mayalanması için hazıladığımız köşesine götürüp saracağımız örtünün üzerine koyalım,kabımızın
          üzerine süzgeç ( kevgir) kapatalım.ve örtüyle her tarafını kapatalım.başka bir örtü ile de yoğurt
          kabımızın kenarlarını bir kat daha sararak yanlardan daha sıcak olmasını sağlayalım,yani üstünü
          sıkı kapatmamış oluyoruz böylece.Eğer süzgeç yoksa kapağınıda kapatıp üstünü fazla sıkı sarmaz
          sanız oda olabilir.
          en fazla 6 saat mayalanması için bekletelim.Daha sonra üzerini açıp kapağını kapatarak buzdolabına
          kaldıralım ve mümkünse bir gün onu orda unutalım ikinci gün kullanmaya başlayalım.
          Ben açık süt kullanıyorum güvenli bir çiftlikten alıyorum,pastörize sütüde hiç kullanmadım sizinde
          alabileceğiniz güvenli bir yer varsa ünlük sütü öneririm.İzmirde oturanlar varsa aldığım çiftlik evlere
          kadar dağıtım yapıyor arzu eden arkadaşlara yardımcı olabilirim.Kolay gelsin ve afiyet şifa olsun.
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder